3D & Visual effects 3D, Realtime & Vfx
 


 
Registration !


   
 Forum(s)
Interview with Tim Borgamnn

Interview with Tim Borgamnn

Makingof Escalator

Makingof Escalator by Lionel Verlinden - Autodesk 3ds max

Interview with SideFX / Houdini

Interview with SideFX / Houdini

Makingof Fuchsia

Makingof Fuchsia by Serge Birault

Makingof Spider

Makingof Spider by Adrien Lambert - Autodesk 3ds max

  Rss flux Rss    forums index Index    new topic Reply    forums stats Stats   search forums Search   
Forums / 3D Realtime / PBR, le mot tendance 2015 mais c'est quoi ?
  
  Author   Message
   

bsm3d
Gaïa !!
Posts : 7299


View member resume  / portfolio

  View member resume / portfolio
View member forum informations

# Posted: 21 Jan 2015 16:10:00


Le PBR (Physical Based Render) est le mot tendance 2015 pour les matériaux 3D, temps réel,...c'est assurément un tournant majeur dans l'évolution de la 3D (pour nous le temps réel) en terme de qualité mais pour bien comprendre comment ça fonctionne rien de tel qu'un bon résumé et en Français.

Le site Factornews publie deux articles de qualité pour mieux comprendre et appréhender le PBR.

Partie 1 :
http://www.factornews.com/article/the-physical-based-rendering-dossier -partie-i-page-1-40077.html

Partie 2 :
http://www.factornews.com/article/the-physical-based-rendering-dossier -partie-ii-page-1-40085.html

Bonne lecture !
Factornews PBR
Factornews PBR




--:: Anonymous Ghost ::--

Rejoignez-nous sur Facebook !

"En ces temps de tromperie universelle, dire la vérité deviens un acte révolutionnaire." - George ORWELL

BTK
Postman
Posts : 14


View member resume  / portfolio

 Call or chat with this member via Skype ! View member resume / portfolio
View member forum informations

# Posted: 22 Jan 2015 12:17:54


tres tres interessant et bien foutu merki messieur pour l'info et a l'auteur de l'article aussi ;)


bsm3d
Gaïa !!
Posts : 7299


View member resume  / portfolio

  View member resume / portfolio
View member forum informations

# Posted: 22 Jan 2015 14:25:00


C'est une bonne approche pour comprendre le Shader de base de Unity 5...



--:: Anonymous Ghost ::--

Rejoignez-nous sur Facebook !

"En ces temps de tromperie universelle, dire la vérité deviens un acte révolutionnaire." - George ORWELL

  
Forums / 3D Realtime / PBR, le mot tendance 2015 mais c'est quoi ?
  Add Smilies :                          Embed a Sketchfab 3D model  
:D
:)
:(
°(;
:s
:8
:x
 :p
o:
:devil:
:wink:
:roll:
:ask:
:exclaim:
:idea:
:love:
More Smilies

Options :


Disable Smilies

 Lost your password ?
     
             

Online : Guest(s) - 1 / Member(s) - 0

Online users record : 188 [1 Jan 2017 08:45:39]
Guest(s) - 188 / Member(s) - 0
TDT3D 3D and CG art Community  About Informations Navigation Related My account
TDT3D is a magazine and a community of 45364 Members recognized worldwide dedicated to CGI artists.

Our lines of force are 3D, computer art, architecture, digital nature, design and 3D/VR interactive.

©2017 TDT3D - All rights reserved.

Made in Belgium
Who? What?
Advertising
Social network
Legal and privacy
Partners
Contact
Home
News
Featured CG!
Features
Gallery
Videos
Tutorials
Forums
Downloads
Links
3DVF
ARTkm
e-onsoftware
HEAJ
Incubhacker
Kob-one
Ranchcomputing
ZBrush-Fr
Login
Registration !
Forget your ID ?
Online (153 / 0):